تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

شما در اینجا با ایرادات کلی و تعمیر یخچال سامسونگ را که بسیاری از مشتریان با آنها مواجه می شوند آشنا میشوید و برای رفع این مشکلات، خدمات لازم را در جهت رفاه حال شما عزیزان ارائه کنیم.

یکی از ارکان اساسی هر خانه و آشپزخانه ای وجود یخچال و فریزر در داخل آن برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و تازه نگه داشتن آنها می باشد. مواد غذایی بر اساس نوع آنها به دماهای متفاوتی برای سالم ماندن و جلوگیری از فاسد شدن نیاز دارند و اصولا تامیین دمای لازم برای این منظور، بر عهده یخچال و فریزر می باشد.

شما در اینجا با ایرادات کلی و تعمیر یخچال سامسونگ آشنا میشوید

تا زمانی که یخچال و فریزر شما به درستی کار می کند احساس آرامش و سلامت در میان اعضای خانواده مخصوصا مادر خانواده دیده می شود، اما زمانی که در عملکرد این وسیله حیاتی آشپزخانه اختلالی ایجاد میشود نگرانی و استرس به سراغ رئیس آشپزخانه یعنی مادر خانواده می آید.

عیب یابی یخچال فریزر (تعمیر یخچال سامسونگ)

عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ - مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure 2 عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ

یخچال فریزرهای سامسونگ به دلیل کیفیت مرغوب و طول عمر بالایی که دارند معمولا به ندرت به تعمیرات نیاز پیدا می کنند؛ اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند تمام شدن طول عمر یکی از قطعات سازنده و یا اشتباهات غیر عمدی که مصرف کنندگان در هنگام استفاده از یخچال فریزر خود مرتکب می شوند ایراداتی به این محصولات وارد می شود که عموما بدون نیاز به حضور تکنسین های نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال سامسونگ برطرف خواهند شد.

در ادامه به بررسی رایج ترین مشکلاتی که عموما مصرف کنندگان در هنگام استفاده از یخچال فریزرها با آنها روبرو می شوند می پردازیم و راهکارهایی را جهت رفع آنها ارائه می دهیم؛ پس به هیچ وجه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

۱. چرا یخچال اصلا کار نمی کند و مواد غذایی را خنک نمی کند؟

گاهی اوقات هنگام باز کردن درب یخچال با منظره عجیب و ترسناکی رو به رو می شویم. یخچال کار نمی کند و یا سرمای مدنظر ما را که بر روی آن دما تنظیم شده بود در محیط داخلی یخچال و یا فریزر احساس نمی کنیم اما چرا؟

این ایراد می تواند دلایل متنوعی داشته باشد مثلا:

قرار گرفتن یخچال در کنار اجاق گاز

گاهی اوقات بر اثر نصب نا به جای یخچال و فریزرهای سامسونگ در کنار اجاق گاز و یا سایر وسایل گرمایشی که در آشپزخانه وجود دارد، عملکرد آنها تا حد قابل توجه کاهش پیدا می کند و بسیاری از کاربران احساس می کنند که یخچال و فریزر آنها از نظر فنی دچار نقص شده است.

از اتصال دوشاخه برق به پریز اطمینان پیدا کنید؛

بعضی مواقع اتصال دوشاخه یخچال و فریزر به درستی انجام نشده است و همچنین امکان دارد نقص فنی به وجود آمده در یخچال و فریزر شما به دلیل آسیب دیدگی سیم انتقال برق به یخچال باشد.

رعایت حداقل فاصله با دیوار برای جریان پیدا کردن هوا

کمپرسور یخچال ها برای این که در بالاترین میزان بازده ای خود کار کنند نیاز به یک فضای مناسب برای جریان پیدا کردن هوای آزاد دارند بنابراین اگر در هنگام نصب یخچال و فریزر حداقل فاصله آنها با دیوار (حداقل ۱۵ سانتی متر) رعایت نشده باشد بر عملکرد یخچال فریزر شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در این رابطه بخوانید: هر آنچه که باید راجع به موتور (کمپرسور) یخچال‌های سامسونگ بدانید

منافذ ورود هوای سرد یخچال خود را بشناسید

اگر مواد غذایی که در داخل یخچال قرار میدهید اشتباها بر روی منافذ ورود هوای سرد به داخل یخچال قرار بگیرند و آنها را بپوشانند باعث می شود تا انتقال هوای سرد به درون دستگاه شما به درستی انجام نشود و دمای داخل یخچال و فریزر بالاتر از آنچه که تنظیم شده است احساس شود؛ همچنین این عمل باعث می شود تا در دراز مدت موتور یخچال فریزر شما با آسیب جدی رو به رو شود.

در این رابطه بخوانید: تعمیر پوسیدگی درب یخچال

۲. چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زنند؟

چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زنند؟ - مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure 3 چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زنند؟

تنظیمات دمای یخچال

گاهی اوقات ممکن است براساس اشتباهات سهوی تنظیمات دمای یخچال دچار تغییراتی شده باشد که منجر به پایین آمدن بیش از حد دما و در نتیجه یخ زدگی بعضی از مواد غذایی داخل یخچال می شود؛ بنابراین هنگام مواجه شدن با این مورد پیش از تماس با تکنسین های نمایندگی های مجاز تعمیرات یخچال سامسونگ ابتدا این مورد را بررسی نمایید.

مسدود شدن ورودی هوای سرد

ممکن است مواد غذایی چسبیده به قسمت ورود هوای سرد به داخل یخچال قرار گرفته باشند و همین امر موجب  یخ زدگی آنها خواهد شد، برای جلوگیری از این اتفاق، حتما مواد غذایی را در فاصله ۲ الی ۳ سانتی متری از دیوار های ورودی جریان سرد قرار دهید.

۳. صدای آزار دهنده از یخچال فریزر سامسونگ به چه علت است؟!

فاصله نزدیک به دیوار

اگر در هنگام نصب، یخچال فریزر بیش از حد به دیوار نزدیک شده باشند موتور و کمپرسور دستگاه با فشار بیشتری فعالیت می کند و همچنین در اثر برخورد صدای تولید شده با دیوار، انعکاس ایجاد می شود که باعث می شود صدای شنیده شده غیر عادی بنظر  برسد.

در این رابطه بخوانید: علل یکسره کار کردن یخچال سامسونگ چیست؟

تراز بودن دستگاه

در هنگام نصب یخچال فریزر خود دقت کنید که دستگاه در حالت کاملا تراز قرار گرفته شده باشد چرا که در غیر این صورت عملکرد دستگاه ایراد پیدا می کند و همچنین صدای بیشتری از دستگاه ایجاد می شود.

۴. چرا یخ ساز به درستی کار نمی کند؟

زمان انتظار بعد از نصب

اگر تازه یخچال خود را تهیه کرده اید برای عملکرد یخساز ۲۴ ساعت از لحظه نصب زمان لازم است یخساز فعالیت خود را آغاز کند.

از اتصال صحیح لوله و شلنگ آب اطمینان حاصل نمایید.

دکمه غیر فعال سازی یخ ساز

گاهی ممکن است از دکمه غیر فعال سازی یخ ساز ها به صورت غیر عمد فعال شده باشد بنابراین دقت کنید که یخ ساز در حالت اکتیو و یا فعال قرار گرفته باشد.

تماس با مرکز تعمیرات یخچالی

اگر این موارد را بررسی کردید و همچنان یخساز به درستی کار نمی کرد، برای بررسی تخصصی تر لازم است تا با نمایندگی های مجاز تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید تا همکاران ما در سریع ترین زمان برای حل مشکل شما عزیزان اقدام نمایند.

۵. علت بوی بد یخچال فریزر سامسونگ چیست؟

فاسد شدن مواد غذایی

اگر به صورت ناگهانی با بوی بد در داخل یخچال فریزر خود مواجه شدید حتما فاسد شدن مواد غذایی نگهداری شده در یخچال را بررسی نمایید.

ریخته شدن مایعات، شربت و ترشیجات

ریخته شدن مایعاتی ماند انواع نوشیدی ها، شربت ها و ترشیجات در داخل یخچال را بررسی نمایید و تمیز کردن یخچال فریزر خود را (حداقل هفته ای یکبار) فراموش نکنید.

۶. چرا آب سرد کن به درستی کار نمی کند؟

آب‌سردکن یخچال کار نمی‌کند - مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure چرا آب سرد کن به درستی کار نمی کند؟

فشار کم آب

یکی از عمده ترین دلایل صحیح کار نکردن آبسردکن در یخچال های سامسونگ، فشار کم آب در ساختمان می باشد. برای کارکرد صحیح آب سرد کن ها (به خصوص در یخچال های ساید بای ساید) فشار آب ورودی ساختمان باید در حد معمول باشد.

چک کردن اتصالات لوله آب

ممکن است اتصالات لوله آب به درستی نصب نشده باشند.

ورود مواد خارجی در فیلتر تصفیه آب

بعضی اوقات بر اثر ورود مواد خارجی و همچنین تجمع جرم ها در فیلتر تصفیه آب دستگاه، عملکرد آبسردکن با مشکل رو به رو خواهد شد بنابراین بررسی این موارد را فراموش نکنید.

در همین رابطه بخوانید: آموزش تعویض فیلتر داخلی یخچال سامسونگ در ۳ دقیقه

۷. چرا ارورهای مختلف در صفحه نمایش یخچال فریزر ظاهر می شوند؟

ظاهر شدن ارورهای مختلف بر روی صفحه نمایشگر نشان دهنده کارکرد نامناسب قسمتی از وسیله شما می باشد و باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که بی اهمیتی به آنها در دراز مدت موجب آسیب های جدی و صرف هزینه های بسیار برای برطرف کردن این آسیب ها می شود.

در همین رابطه بخوانید: چگونه نمایشگر یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ را تنظیم کنیم؟

این ارورها معنا و مفهوم متفاوتی دارند و تمام آنها در دفترچه راهنمای محصول آورده شده اند و راه حل های لازم برای برطرف کردن آنها به صورت مرحله ای در اختیار کاربران قرار داده شده است. همچنین برای برطرف کردن بعضی از ارورها باید تخصص لازم در این زمینه را داشته باشید تا برای مشکل ایجاد شده چاره مناسبی بیاندیشد بنابراین اگر شما تخصص لازم را ندارید برای جلوگیری از آسیب بیش از حد به دستگاه شما با نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای رفع مشکل شما اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

۸. یخچال به درستی کار می کند اما فریزر نه!

گاهی اوقات کاربران یخچال فریزرها (به خصوص یخچال فریزرهای ساید بای ساید) با این صحنه مواجه می شوند که یخچال به درستی و در دمای مناسب کار می کند اما فریزر از عملکرد مطلوبی برخوردار نیست و یا برعکس یخچال به درستی کار نمی کند ولی هیچ ایرادی در عملکرد فریزر دیده نمی شود!

برای بروز این مشکل هم دلایل متنوعی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

با تغییر فصل دمای یخچال و فریزر را تنظیم نکرده اید

اگر با نا هماهنگی دما بین یخچال و فریزر خود رو به رو شده اید احتمالا فراموش کرده اید تا با تغییر فصل، دمای یخچال فریزر خود را تنظیم کنید. بر اساس تجربیات و دانش کارشناسان ما در فصل تابستان به دلیل آب و هوای گرم آن، بهترین دما برای یخچال بین ۲ تا ۳ درجه و برای فریزرها بین ۱۵- تا ۱۸- می باشد و در فصل زمستان این اعداد به ترتیب به ۴ تا ۵ درجه و ۱۸- تا ۲۰- تغییر پیدا می کند

یخچال فریزر را بیش از اندازه پر کرده اید!

پر کردن بیش از حد یخچال فریزر سامسونگ | مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure 5 پر کردن بیش از حد یخچال فریزر سامسونگ

اگر یخچال فریزر خود را با انبوهی از مواد غذایی پر کنید به گونه ای که از حد مجاز ظرفیت تعیین شده برای محصول شما بیشتر باشد، موتور دستگاه برای تامین انرژی سرمایشی لازم جهت خنک نگه داشتن تمام قسمت های محصول بیشتر از حد معمول به خود فشار وارد می کند و نتیجه این امر کاهش عمر مفید موتور دستگاه و عدم توانایی در تامین دمای لازم برای یخچال فریزر شما می باشد و همین امر موجب می شود که قسمتی از محصول شما به درستی کار نکند.

از سالم بودن لاستیک و آهنربای درب یخچال و فریزر اطمینان حاصل نمایید

تعویض لاستیک درب | مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure 6 تعویض لاستیک درب

گاهی اوقات هیچ یک از عوامل بالا در تغییر دمای یخچال فریزر تاثیر گذار نیست و این مشکل تنها به دلیل پارگی و آسیب دیدگی لاستیک درب یخچال فریزر و یا سایش و از بین رفتن آهنربای درب آنها به وجود می آید که سبب هدر رفتن هوای سرد ایجاد شده در داخل یخچال و فریزر می شود.

اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید و مشکل همچنان ادامه داشت احتمالا آسیب دیدگی یخچال فریزر شما جدی تر می باشد و یکی از قطعات داخلی دستگاه آسیب دیده است. قطعاتی که مربوط به این مشکلات می شوند شامل المنت، فن، سنسورها، دیفراست و برد الکترونیکی می باشد که در ادامه با کار هر یک از آنها به طور مختصر آشنا می شویم.

۹. آسیب دیدگی المنت، فن، سنسورها، دیفراست و برد الکترونیکی

المنت

المنت یک وسیله گرمایشی بسیار حساس و کاربردی برای جلوگیری از یخ زدن پره های فن می باشد. با از کار افتادن المنت پره های فن ها یخ می زند و در نتیجه هوای سرد وارد یخچال نمی شود و دمای آن بالا می رود اما فریزر همچنان سرد باقی می ماند.

فن

یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی برای انتقال هوای خنک از داخل اواپراتور به یخچال، فن ها می باشند که در صورت خرابی این وسیله هوای سرد به داخل یخچال وارد نمی شود و دمای این ناحیه افزایش پیدا می کند ولی فریزر همچنان خنک باقی می ماند.

سنسور دما

سنسور دما مانند پلیس های راهنمایی و رانندگی عمل می کند و هنگامی که دمای یخچال شروع به بالا رفتن می کند این سنسورها با ایجاد محرک های الکتریکی و فرستادن آنها به برد اصلی،  باعث افزایش ورود هوای سرد به داخل یخچال و تنظیم دما در این ناحیه می شود هنگامی که این سنسور ها آسیب ببینند هوای سردی به داخل یخچال فرستاده نمی شود و موجب گرم شدن فضای داخل یخچال می شود. در همین مورد بخوانید: علت گرم شدن یخچال

برد اصلی

این برد مهم ترین قطعه تعبیه شده در یخچال فریزرهای سامسونگ می باشد و یکی از عملکرد های آن همان طور که در بالا به آن اشاره شد تنظیم ورود هوای سرد به داخل یخچال می باشد که در صورت آسیب دیدن به این ناحیه با افزایش محسوس دمای داخل یخچال رو به رو می شویم.

یک تکنیک طلایی

گاهی اوقات ممکن است بر اثر شیطنت کودکان و یا اشتباه بزرگترها تنظیمات یخچال فریزر سامسونگ (به خصوص یخچال فریزرهای هوشمند) به هم بخورد و به همین منظور دستگاه به درستی عمل نکند و یا به طور کامل عملکرد خود را متوقف سازد و همین امر موجب بالا رفتن دمای داخل یخچال فریزر شود. شرکت سامسونگ برای حل این مشکل یک راه بسیار ساده قرار داده است و آن استفاده از دکمه reset در محصولات خودش می باشد که با انجام این عمل تنظیمات یخچال فریزر به حالت اولیه باز می گردد و مانند روز اول فعالیت خود را آغاز می کند.

نحوه ریست کردن یخچال فریزر سامسونگ | مرکز خدمات تعمیر یخچال

Figure 7 نحوه ریست کردن یخچال فریزر سامسونگ

آیا هیچ یک از راه حلهای تعمیر یخچال سامسونگ کمکی به حل مشکل شما نکرد؟

اگر با راه حل های ارائه شده مشکل یخچال فریزر شما برطرف نشد و همچنان از عملکرد وسیله خود ناراضی هستید وقت آن رسیده است که با کارشناسان مجرب تعمیرات یخچال سامسونگ در نمایندگی های مجاز تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با بررسی و عیب یابی دقیق مشکل به وجود آمده برای رفع آن اقدام نمایند و از آسیب دیدگی بیش از حد یخچال و فریزر شما جلوگیری کنند.

آیا تعمیرات یخچال سامسونگ مقرون به صرفه می باشد؟

تا چند سال پیش وقتی حرف از تعمیرات تخصصی یخچال و فریزرها به میان می آمد بسیاری از مردم ترجیح می دادند که به جای صرف هزینه های زیاد برای تعمیر یخچال سامسونگ خود به خرید یک محصول جدید بپردازند و از امکانات و ویژگی های به روز شده آنها، در هنگام استفاده لذت ببرند؛ اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین افزایش فشار تحریم ها، قیمت یخچال و فریزرها چند برابر شده است و قدرت خرید و جایگزینی این محصولات توسط بسیاری از مردم به شدت کاهش یافته است.

این عوامل باعث شده است تا تعمیرات یخچال سامسونگ در مراکز مجاز نمایندگی های این کمپانی بسیار مقرون به صرفه تر باشد و کاربران با تعمیر وسایل آسیب دیده خود از صرف هزینه های اضافی برای خرید مجدد و جایگزینی آنها جلوگیری کنند و همچنین به دلیل وجود تکنسین ها و کارشناسان مجرب و حرفه ای در این مرکز با یک بار تعمیر بسیاری از عیب های یخچال فریزر شما برطرف خواهد شد و طول عمر مفید آنها تا حد قابل توجه افزایش پیدا می کند.

نتیجه گیری

گاهی اوقات در عملکرد یخچال فریزر سامسونگ اشتباهاتی به وجود می آید که راه حل این مشکلات بدون نیاز به تکنسین های این زمینه توسط خود شما در داخل منزل به راحتی در دسترس شما خواهد بود و با خواندن این مقاله شما می توانید به راحتی بسیاری از مشکلات ایجاد شده را مدیریت کنید و با صرف کمترین هزینه و زمان یخچال فریزر خود را تعمیر کنید؛ اما گاهی اوقات برای رفع مشکلات ایجاد شده به دانش تخصصی، مهارت و تجربه فراوان نیاز است.

در این شرایط مراجعه به نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ و اعتماد به تجربه و دانش ما در این زمینه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد چرا که اگر برای رفع مشکلات تخصصی در این زمینه با افراد بی تجربه مشورت کنید نه تنها مشکل برطرف نمی شود بلکه موجب آسیب های جدی تر و صرف هزینه بیشتر برای بهبود عملکرد آسیب دیدگی های می شود.

در تعمیرگاه یخچالی (yakhchali.com) سرویس کاران و کارشناسان متخصص، دوره های تعمیر و نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را به طور کامل زیر نظر آکادمی علمی و معتبر سامسونگ گذرانیده اند و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.