تاریخچه سامسونگ

تاریخچه سامسونگ

تاریخچه سامسونگ

واژه سامسونگ در زبان کره ای به معنای سه ستاره است. سامسونگ ابر شرکت چند ملیتی و خوشه ای واقع در سئول کره جنوبی است. برندی است که در تاریخچه ۸۰ساله ی خود توانسته از یک شرکت کوچک صادراتی، به یکی از بزرگترین بازیگران دنیای فناوری تبدیل شود.

زمینه فعالیت شرکت سامسونگ متنوع است و مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه صنایع مختلف می باشد. برای نمونه می توان سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین و سامسونگ سی اند تی را نام برد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط فردی به نام لی بیونگ چول با عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس گردید. اما می توان تمرکز آن را از سال ۱۹۶۲ و با تاسیس سامسونگ الکترونیکس، روی دنیای الکترونیک و فناوری دانست.

همچنین شرکت چیل ورلدواید آژانس تبلیغاتی سامسونگ است که در زمره بزرگترین آژانس های جهانی در این صنعت شناخته می‌شود. یکی از خدمات تخصصی سایت یخچالی، تعمیر یخچال سامسونگ است.

آغاز فعالیت های شرکت سامسونگ

اولین فعالیت شرکت سامسونگ صادرات بود و به خصوص صادرات ماهی خشک، موادغذایی محلی و رشته فرنگی. شرکت سامسونگ فعالیت صادراتی خود را در منطقه سودونگ و با ۴۰ کارگر و کارمند شروع کرد.

چون در سال های ابتدایی فعالیت این شرکت صادراتی موفقیت های زیادی به همراه داشت، آقای لی مرکز مدیریت آن را در سال ۱۹۴۷ به سئول انتقال داد و فعالیت های او در سال های بعد به تصفیه شکر و تولید پشم اختصاص داشت‌.

شرکت chiel mojik درسال ۱۹۵۴ و امروزه chiel Industries از بزرگترین فعالان صنعت پارچه، مد صنایع شیمیایی و محصولات شیمیایی الکتریکی است .

ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک

این شرکت در دهه ۱۹۶۰ با تشکیل چند بخش الکترونیکی وارد صنعت الکترونیک شد. بخش های اولیه الکترونیکی شامل دستگاه های الکترونیکی سامسونگ، سامسونگ الکترومکانیک، سامسونگ کارنینگ و بخش نیمه هادی و مخابرات سامسونگ بود.

شرکت سامسونگ درسال ۱۹۷۰ تأسیسات اولیه خود را در شهر سووان کره جنوبی ساخت و شروع به تولید تلویزیون های سیاه و سفید کرد و تا سال ۱۹۷۶ یک میلیون نلویریون به فروش رسانید و تا سال ۱۹۷۸ چهارمیلیون تلویزیون سیاه و سفید را فروخت.

بین سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۹ شرکت سامسونگ شروع به فروش ماشین لباسشویی کرد و نام شرکت به صنایع پتروشیمی سامسونگ و پس از آن به صنایع سنگین سامسونگ تغییر یافت و قبل از سال ۱۹۸۰ شروع به تولید انبوه اجاق مایکروویو کرد.

در سال ۱۹۷۷ شرکت سامسونگ همچنین شروع به تولید تلویزیون رنگی نمود و شرکت های سامسونگ کانستراکشن، سامسونگ فابن کمیکال و سامسونگ پرسیژن (امروزه با نام سامسونگ تک وین شناخته می شود) را راه اندازی کرد.

ورود سامسونگ به صنعت مخابرات

در سال ۱۹۸۰ سامسونگ وارد صنعت سخت افزار مخابرات شد. در ابتدا سوئیچ بورد تلفن و سپس سیستم های فکس و تلفن را ساخت و در آخر به تولید گوشی همراه پرداخت.

همچنین در طول دهه ۱۹۸۰ شرکت سامسونگ سرمایه گذاری قابل توجهی را در تحقیق و توسعه انجام داد و در طول این مدت سامسونگ الکترونیکس به کشور های پرتغال، نیویورک، انگلستان، شهر آستین و تگزاس گسترش یافت. سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۸۳ تا امروز در زمینه کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت دارد.

تفکیک شرکت سامسونگ

هفت سال پس از ورود سامسونگ به صنعت مخابرات با درگذشت آقای لی بیونگ چول گروه سامسونگ به چهار گروه تجاری شامل الکترونیک، مهندسی، ساخت و ساز و محصولات پیشرفته تقسیم شد.

سامسونگ در طول دهه ۱۹۹۰ به عنوان شرکت بین المللی رشد کرد. بخش ساخت و سازسامسونگ چندین پروژه برجسته از جمله یکی از برج های پتروناس مالزی، برج تایپه۱۰۱ تایوان و برج خلیفه در امارات متحده عربی را اجرا کرد.

بخش مهندسی سامسونگ، شرکت سامسونگ تک وین را هم شامل می شود. این شرکت تولید کننده صنایع هوا فضا است و موتورهای هواپیما و توربین های گازی را تولید می کند و قطعات مورد استفاده در موتور های جت در هواپیمایی بوئینگ و ایرباس را تامین می کند.

در سال ۱۹۹۳ سامسونگ بر صنایع الکترونیک، مهندسی و مواد شیمیایی متمرکز گردید. در سازماندهی مجدد، ده شرکت تابعه را فروخت و شرکت را کوچکتر کرد.

سامسونگ با تمرکز مجددی که بر صنایع الکترونیکی داشت، در تکنولوژی ال سی دی سرمایه گذاری کرد و در سال ۲۰۰۵ به بزرگترین تولیدکننده پنل های ال سی دی در جهان تبدیل شد.

محصولات خانگی سامسونگ

سامسونگ از ابتدای فعالیت خود در زمینه تولید و عرضه وسایل خانگی هم ایفای نقش کرده است و در حال حاضر تلویزیون سامسونگ، یخچال های سامسونگ، کولر گازی و تمامی تولیدات این شرکت جزو باکیفیت ترین محصولات در بین تمامی شرکت ها هستند.

سامسونگ الکترونیکس از موفق‌ترین قسمت‌های سامسونگ است که در دوره‌های زمانی مختلف، محصولاتی با خلاقیت و نوآوری بالا ارائه می‌دهد.

اعتبار خوبی که سامسونگ در طی این سال‌ها به دست آورده است، موجب شده تا مردم هرجایی با شنیدن نام سامسونگ، با خیال آسوده، محصول موردنظرشان را خریداری کنند. به دیدگاه هواداران پرو پا قرص سامسونگ، استفاده از محصولات سامسونگ، زندگی های مدرن امروزی را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

همچنین سامسونگ بزرگترین و برترین تولیدکننده محصولات لوازم خانگی، همواره مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها را در لوازم خانگی خود به کار می‌برد.

یخچال فریزرهای سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین محصولات در بازارهای لوازم خانگی سراسر دنیا هستند که در بسیاری از آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند. شاید یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ معروف‌ترین و پیشرفته ترین یخچال های این برند باشند ولی دیگر یخچال های سامسونگ هم دست کمی از آن ها ندارند.

  • یخچال دوقلوی سامسونگ مدل RR39_ RZ32
  • یخچال ساید بای ساید سامسونگ مدل RH57
  • یخچال ساید بای ساید سامسونگ مدل RS51
  • یخچال فریزر Family Hub نیز جدیدترین نسل یخچال فریزری است که در اختیار مشتریان قرارگرفته است.

متخصصان سایت یخچالی، کار تعمیر یخچال سامسونگ از جمله مدل‌های فوق و جدید را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

چرا یخچال های سامسونگ؟

در یخچال های سامسونگ علاوه براستفاده از موتورهای هوشمند و پرقدرت، طراحی‌های منحصر به فردی نیز همچون محل قرارگیری درب های مختلف یخچال و فریزر بسته به نوع کارایی و امکاناتش صورت گرفته است‌.

همچنین تعبیه کردن امکانات ظاهری کارآمد همچون قراردادن آبریز و یخ ساز روی درب یخچال و قراردادن بوفه روی درب یخچال برای جلوگیری از باز و بسته شدن بیش از حد یخچال و دسترسی سریع تر به مواد غذایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، می توان برشمرد.

علاوه بر این ها می توان به جدیدترین ویژگی هوشمندسازی یخچال سامسونگ به نام Smart Hub اشاره کرد که قابلیت کنترل یخچال را به کاربران می دهد.

اساس تولید سرما در یخچال سامسونگ

در تولید سرما از دو ویژگی مهم گازها استفاده می شود.

۱_ گازها تحت اثر فشار زیاد به حالت مایع درآمده و دراین تغییر حالت، درجه حرارت گاز افزایش می یابد.

۲_ اگر گاز مایع در محیطی بازتر از محیط قبلی قرارگیرد به حالت فوران درآمده، تبخیر شده و دمای آن شدیداً کاهش می یابد. پس به صورت یک سرماساز مورد استفاده قرار میگیرد.

ایراد عمده یخچال های سامسونگ، گرم شدن فضای داخل یخچال بطور آرام آرام و درنتیجه ازبین رفتن کامل سرمای قسمت یخچال و فریزر و آب شدن مواد غذایی یخ‌زده و فاسد شدن و کپک زدن کامل تمامی محصولاتی است که در یخچال قرار داده‌اید.

در همین رابطه بخوانید: علت گرم شدن یخچال و راه‌های رفع آن

یکی از عوامل مهم که این اتفاق برای یخچال شما پیش می‌آید خالی شدن گاز یخچال شماست.

دلایل عمده در خالی شدن گاز یخچال، آسیب دیدن لوله‌هایی است که گاز در آن‌ها جریان دارد که این آسیب دین بر اثر جابه جایی و حمل ونقل اتفاق می‌افتد؛ یابر اثر اکسیده شدن لوله‌ها و پوسیدگی حاصل از زنگ‌زدگی آن‌ها چون قسمتی از این لوله آهنی است و به مرور زمان پوسیده شده و نشتی به وجود می‌آید.

تعمیر یخچال سامسونگ

در تعمیرگاه یخچالی (yakhchali.com) سرویس کاران و کارشناسان متخصص، دوره های تعمیر و نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را به طور کامل زیر نظر آکادمی علمی و معتبر سامسونگ گذرانیده اند و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.