علت داغ شدن یخچال سامسونگ و راهکار رفع آن

علت داغ شدن یخچال سامسونگ و راهکار رفع آن

داغ شدن یخچال و خنک نشدن همیشه برای همه دردسرساز بوده است. اگر یخچال شما نیز این مشکل را دارد ، در این مقاله علت آن را مطرح می نماییم تا اطلاعات کافی در این زمینه برای شما فراهم گردد تا بدون حضور تعمیرکار یخچال و فریزر خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید. پس با ما همراه باشید.

منظور از داغ شدن یخچال چیست؟

هر یخچال بعد از مدتی کار با مشکلات مختلفی روبرو می شود. یکی از این مشکلات داغ بودن یخچال و سرد بودن فریزر است.

علت داغ شدن یخچال; بیش از حد

شاید از خود بپرسید که چرا فریزر سرد است اما یخچال سرد نیست؟ اگر یخچال وصل نیست و انواع سوالات دیگر که ممکن است برایتان مطرح گردد. اما دلایل زیادی برای داغ شدن یخچال سامسونگ وجود دارد.

چه چیزی باعث گرم شدن یخچال می شود؟

چه چیزی باعث داغ شدن یخچال می شود؟

خرابی موتور یا کمپرسور

کمپرسور یخچال یکی از اجزای اصلی یخچال است. اگر موتور یا کمپرسور یخچال مشکل داشته باشد ، تأثیر مستقیمی در سردی یخچال دارد.

در همین رابطه بخوانید: علت گرم شدن یخچال و راه‌های رفع آن

اگر عمر موتور یا کمپرسور کوتاه باشد و باعث ایجاد سر و صدا و داغ شدن بیش از حد زیاد نشود ، این احتمال که مشکل از موتور یا کمپرسور باشد بسیار بعید است. اما در هر صورت ، ما پیشنهاد می کنیم که موتور را آزمایش نمایید.

مشکل در سیستم دیفراست

هرگونه مشکلی در سیستم یخ زدایی باعث خنک شدن یخچال می شود. به عنوان مثال ، اگر عنصر یا رادیاتور خراب شود ، اواپراتور یخ می زند و سرما به یخچال وارد نمی شود یا ممکن است تایمر یخ زدایی خراب باشد و یخ زدایی به موقع نباشد.

برای تست این کافی است یخچال ۲۴ ساعت بدون برق باشد. در صورت حل مشکل و بروز مجدد مشکل ، به این معنی است که یکی از اجزای یخ زدایی یخچال دارای مشکل است.

مشکل در فن کندانسور یا خود کندانسور

کندانسور در یخچال ها معمولاً پشت یخچال قرار دارد و در یخچال های ساید بای ساید در قسمت پشت و زیر بدنه قرار دارد.

گاز یخچال از موتور وارد لوله های کندانسور می شود و با عبور آن گاز را خنک می کند. اگر لوله های کندانسور یخچال مشکلی داشته باشد یا فن کندانسور مشکل داشته باشد ، گاز داغ وارد یخچال می شود و در نهایت باعث داغ شدن پخچال می شود.

بیشتر بخوانید: شارژ گاز یخچال سامسونگ بهمراه پاسخ تمام سوالات شما

خرابی ترموستات

ترموستات یخچال یک جز مکانیکی و الکترونیکی است که با چرخاندن قابل تنظیم است. اگر ترموستات خراب باشد ، موتور یا کمپرسور نمی تواند کار کند، این بدان معناست که برای تولید سرما نیازی به روشن شدن ندارد که در نتیجه موجب می شود یخچال شما داغ شود.

مشکل در برد الکترونیکی اصلی

برد اصلی الکترونیکی یخچال یکی از آخرین دلایل گرم شدن یخچال است. دلیل این امر آنست که ممکن است قطعه یا بخشی از برد الکترونیکی که وظیفه انتقال سیگنال از قسمتهای دیگر یخچال را بر عهده دارد دارای مشکل باشد و بنابراین در روند خنک سازی فعال نباشد.

اگر تمام قسمت های یخچال سالم هستند و هنوز مشکل نداشتن یخچال برطرف نشده است ، استفاده از سرویس تعمیر پنل یخچال شرکت خدمات تهران ضروری است.

ایراد در گاز یخچال

سرد نبودن یخچال یکی از عوارض رایج گاز یخچال است. اگر یخچال و فریزر نشت گاز داشته باشد ، نمی تواند از موتور یا کمپرسور به اندازه کافی گاز را به یخچال منتقل کند و در نتیجه یخچال داغ می شود.

برای حل مشکل کافی است یخچال را با گاز شارژ کنید. اگر در تهران یا کرج هستید می توانید از سرویس شارژ گاز یخچال شرکت خدمات تهران استفاده کنید.

علت داغ بودن بدنه یا دیواره و بغل های یخچال چیست؟

علت داغ بودن بدنه یا دیواره و بغل های یخچال چیست؟

بهتر است نگران این مشکل نباشید. زیرا این گرما در اثر ورود و خروج مبرد یا گاز سرد در یخچال ایجاد می شود. حتی ممکن است آب را ببینید که از دیوار نزدیک درب یخچال پایین می آید و دلیل آن داغ شدن و خنک شدن ناگهانی است.

بیشتر بخوانید: علت پوسیدگی درب یخچال چیست و چه کار کنیم؟

توصیه می کنیم یخچال را در محیطی که دمای پایین دارد قرار دهید برای مثال یخچال نباید نزدیک گاز آشپزخانه باشد.

خرابی دمپر

دریچه دمپر بخشی بین فریزر و یخچال است که در مواقعی که یخچال به سرما احتیاج دارد ، این شیر باز می شود و سرما وارد یخچال می شود. اگر شیر دمپر یخچال دارای مشکلی باشد و به درستی باز و بسته نشود مشکلاتی وجود دارد.

اگر با دقت باز نشود ، یخچال گرم خواهد شد. اگر به درستی بسته نشود ، یخچال خیلی سرد می شود و غذا در یخچال یخ می زند. در همین رابطه پیشنهاد می کنیم مقاله علت یخ زدگی غذا در یخچال را مطالعه کنید.

خرابی فن یخچال

پنکه یخچال و فریزر سرما را در سراسر یخچال پخش می کند. خرابی فن یخچال یا فن اواپراتور از گردش سرما در داخل یخچال جلوگیری کرده و یخچال داغ می شود.

اگر در حالی که یخچال روشن است درب یخچال را باز کنید و سوئیچ درب را به صورت دستی فشار دهید ، متوجه روشن شدن یا خاموش بودن فن خواهید شد. همچنین اگر فن یخچال صدای آزار دهنده ای می دهد ، نشان دهنده خراب بودن فن است.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال محافظی است که از فرار سرما از یخچال جلوگیری می کند. اگر مشکلی از لاستیک اطراف درب یخچال وجود داشته باشد ، سرما از یخچال خارج می شود و هر چقدر موتور یا کمپرسور کار کند ، یخچال همیشه داغ است.

برای آزمایش سلامت لاستیک اطراف درب یخچال ، یک ورق A4 را بین درب و یخچال قرار دهید و درب آن را ببندید. اگر کاغذ A4 افتاده باشد ، به این معنی است که لاستیک معیوب است و شما باید آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: علت گرم شدن یخچال و راه‌های رفع آن

یخچال داغ است اما فریزر خنک است

این برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است. عواملی که چنین مشکلی ایجاد می کنند عبارتند از:

  • یخچال گازی
  • خرابی فن یخچال
  • مشکل در سیستم یخ زدایی است
  • کارت الکترونیکی

امیدواریم این مقاله تا حدودی مشکلات شما را برطرف کند. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز هستیم. در قسمت نظرات ، سوالات خود را از کارشناسان شرکت خدمات تهران بپرسید.

در تعمیرگاه یخچالی (yakhchali.com) سرویس کاران و کارشناسان متخصص، دوره های تعمیر و نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را به طور کامل زیر نظر آکادمی علمی و معتبر سامسونگ گذرانیده اند و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.