تعمیر پوسیدگی درب یخچال – قسمت دوم

تعمیر پوسیدگی درب یخچال – قسمت دوم

در اغلب موارد هنگام پوسیدگی درب و یا قسمتی از بدنه یخچال‌ها معمولاً اولین نفری که برای رفع این مسئله و تعمیر پوسیدگی درب یخچال دنبال راه چاره مناسب می‌گردد، خانوم های خانه می‌باشند چرا که پوسیدگی قسمتی از یخچال علاوه بر این که ظاهری کهنه و قدیمی به یخچال‌ها می‌دهد باعث می‌شود تا جلوه درخشان آشپزخانه‌ها از بین برود؛ اما این حادثه چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

علت و راه تعمیر پوسیدگی درب یخچال چیست؟

یکی از ملزومات هر خانه و آشپزخانه‌ای که هم در تازه و سالم نگه داشتن مواد غذایی بسیار کاربرد دارد و هم باعث افزایش زیبایی و جذابیت نمای داخلی آشپزخانه‌ها می‌شود یخچال‌ها می‌باشند؛ اما نگهداری از یخچال‌ها نیازمند رعایت اصول و نکات مهمی می‌باشد که جهت جلوگیری از پوسیدگی و آسیب دیدگی درب و یا بدنه یخچال‌ها باید به آنها توجه ویژه‌ای کرد.

رعایت چه نکاتی باعث می‌شود تا بدنه یخچال‌ها دچار پوسیدگی نشود؟

در صورت پوسیدگی، برای تعمیر درب یخچال چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای یافتن پاسخ این سؤالات تا آخر این متن همراه ما باشید تا نکات آموزنده‌ای را در این مورد با هم مرور کنیم.

چرا پوسیدگی درب یخچال به وجود می‌آید؟

پوسیدگی بدنه یخچال‌ها در اغلب موارد به دلیل بی احتیاطی در نگهداری از یخچال‌ها و عدم توجه به نظافت آنها به وجود می‌آید، همچنین در برخی از موارد به دلیل عدم جابه جایی صحیح یخچال‌ها بدنه آنها دچار خراش و یا آسیب دیدگی می‌شود که بر اثر تجمع رطوبت در این نواحی بدنه یخچال دچار پوسیدگی می‌شود.

همچنین اگر درب یخچال دارای سیستم آب سرد کن باشد به دلیل مرطوب ماندن دائمی آن نواحی و همچنین از بین رفتن پوشش ضد آب آن قسمت‌ها که بر اثر استفاده مداوم از آنها به وجود می‌آید، بیشترین آمار پوسیدگی یخچال‌ها را این نواحی به خود اختصاص می‌دهند.

یکی دیگر از دلایل رایج ایجاد پوسیدگی در بدنه یخچال‌ها تشکیل قطرات شبنم بر روی آن‌ها می‌باشد.

این امر به دلیل پدیده میعان هنگامی که اختلاف دمایی داخل و خارج یخچال‌ها بسیار زیاد باشد (معمولاً زمانی این اتفاق می افتد که یخچال‌ها در کنار اجاق گاز نصب شده باشند) به وجود می‌آید و در اثر بی توجهی به این پدیده و خشک نکردن رطوبت باقیمانده در بدنه یخچال در دراز مدت سبب پوسیدگی ناحیه مرطوب در بدنه یخچال‌ها می‌شود که معمولاً این پدیده در لبه‌های درب یخچال‌ها تشکیل می‌شود.

در واقع این پوسیدگی‌ها به علت سهل انگاری در تمیز نگه داشتن درب یخچال و یا ریختن مایعات به روی درب یخچال است که باعث شده رطوبت و مایعات روی درب آن باقی بماند. اگر موقعیت یخچال شما جایی نزدیک به پنجره باشد، اوضاع بحرانی‌تر است!

رطوبت و اکسیژن موجود در هوا با بدنه‌ی درب که از جنس آلیاژهای آهن است وارد واکنش‌های شیمیایی مخرب شده که نتیجه آن پوسیدگی و زنگ‌زدگی یخچال سامسونگ شماست.

اما این سؤال پیش می‌آید که با پوسیدگی‌هایی را که تا الآن بر درب یخچال اتفاق افتاده چگونه برطرف کنیم؟ در ادامه به این بررسی این پرسش خواهیم پرداخت.

راه حل مناسب برای برطرف کردن پوسیدگی درب یخچال‌ها

اگر شدت پوسیدگی بسیار زیاد باشد بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی تعمیرات یخچال می‌باشد. در هنگام مراجعه، معمولاً کاربران با دو پیشنهاد از سوی نمایندگی‌ها رو به رو می‌شوند که شامل تعمیر و تعویض درب آسیب دیده می‌باشد.

تعویض درب آسیب دیده و جایگزینی درب جدید بر روی یخچال‌ها جلوه از دست رفته آنها را باز می‌گرداند؛ اما امری بسیار هزینه بر نسبت به تعمیر درب‌های آسیب دیده می‌باشد. پیشنهاد نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ به شما عزیزان تعمیر پوسیدگی درب یخچال آسیب دیده می‌باشد چرا که متخصصان ما با تجربیات خود و دانش و مهارتی که آموخته‌اند جلای از دست رفته یخچال‌ها را به آنها باز می‌گردانند و همچنین این امر سبب صرفه جویی بسیاری در هزینه و زمان شما می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: علت پوسیدگی درب یخچال چیست و چه کار کنیم؟

در درجه اول و قبل از هر چیز به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر یخچال‌های سامسونگ از شما می‌خواهیم توصیه‌های مراقبتی را جدی بگیرید.

اگر درب یخچال شما هم اکنون دچار پوسیدگی است، قبل از هر اقدامی دست نگه دارید و از کارشناسان مراکز معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ بخواهید تا میزان آسیب وارد شده به درب را بسنجد.

توصیه می‌کنیم قبل از آن اقدامی نکنید؛ چرا که در بسیاری از مواقع نیازی به تعویض درب نیست و ضرورتی ندارد که چند میلیون برای خریدن درب جدید هزینه روی دست خود بگذارید.

به تجربه در کار خود دیده‌ایم که بیشتر موارد پوسیدگی و زنگ زدگی دری یخچال با یک تعمیر اساسی و تخصصی برای همیشه برطرف می‌شود در حالی که برخی شرکت‌های تعمیر یخچال با اولویت دادن سود خود، ممکن است به شما توصیه کنند تا درب یخچال فریزر خود را به‌طورکلی تعویض کنید!

ما به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ متعهد شدیم تا با بررسی دقیق نظر کارشناسی خود را صادقانه به مراجعان اعلام کنیم.

در صورتی که تنها با یک تعمیر مشکل برطرف شود، تکنسین‌های حرفه‌ای مرکز تعمیرات یخچال ما آماده هستند تا با توجه به میزان نفوذ پوسیدگی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن (۲۴ تا ۴۸ ساعت) به مشکل شما رسیدگی کنند.

نمونه‌هایی از تعمیرات پوسیدگی درب یخچال

تعمیر فرورفتگی درب یخچال قری ساید تعمیرات پوسیدگی تعمیرات یخچال

Figure 1 نمونه‌هایی از تعمیرات پوسیدگی درب یخچال

تعمیر فرورفتگی درب یخچال قری ساید تعمیر پوسیدگی

Figure 2 نمونه‌هایی از تعمیر یخچال

آیا تعمیر پوسیدگی درب یخچال بدون نیاز به متخصص هم امکان پذیر می‌باشد؟

شاید در نگاه اول تعمیر پوسیدگی درب یخچال امری بسیار آسان تلقی شود و این احتمال داده شود که با برداشتن پوسیدگی‌ها از درب و بدنه موفق به تعمیر یخچال شده باشیم؛ اما در واقعیت این چنین نیست چرا که بعد از برداشتن پوسیدگی‌ها نیاز به استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی به خصوصی می‌باشد تا از جذب رطوبت در ناحیه آسیب دیده جلوگیری شود و امکان بازگشت پوسیدگی‌ها به طور کامل از بین برود؛ بنابراین توصیه می‌شود تا در هنگام رو به رو شدن با مشکلاتی از این قبیل به نمایندگی‌های مجاز تعمیرات یخچال رجوع کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض فیلتر داخلی یخچال سامسونگ در ۳ دقیقه

چگونه پوسیدگی درب یخچال را تعمیر کنیم؟

پوسیدگی و زنگ‌زدگی درب یخچال‌های سامسونگ به ویژه مدل‌های ساید بای ساید و یا سایر مدل‌هایی که دارای آب ریز و یخ ساز هستند، در آشپزخانه‌های برخی منازل دیده می‌شود. اتفاقی که تأثیر بد آن بر زیبایی و ظاهر یخچال و به دنبال آن آراستگی آشپزخانه، قابل انکار نیست.

چگونه پوسیدگی درب یخچال را تعمیر کنیم؟

علاوه بر ظاهر زشت و نامناسب یخچال، اگر به پوسیدگی رسیدگی نشود، پیشروی کرده و در عمق درب یخچال به خاصیت مغناطیسی یخچال هم آسیب می‌رساند. با توجه به این موضوع نگهداری از درب یخچال اهمیت خاصی پیدا می‌کند که در ادامه توضیحاتی در ارتباط با آن می‌دهیم.

چگونه از پوسیدگی درب یخچال جلوگیری کنم؟

یخچال‌های ساید بای ساید و یا به طور کلی یخچال‌هایی که آب سرد کن و یخ ساز دارند، بیشتر از مدل‌های دیگر در معرض آسیب و پوسیدگی هستند.

با توجه به حساسیت مغناطیسی درب یخچال‌های سامسونگ به شما توصیه می‌کنم که حتماً درب یخچال خود را بررسی کنید و حاشیه‌های درب و قسمت اطراف قسمت آب ریز و یخ ساز آن را خوب نگاه کنید و زود به زود به آن رسیدگی کنید تا نیازی به تعمیر پوسیدگی درب یخچال نداشته باشید.

اما در صورت مشاهده‌ی هرگونه علامتی از پوسیدگی و یا تغییر شکل و رنگ در کناره‌های درب و اطراف یخ ساز و آب سرد کن یخچال، حتماً نمایندگی‌های معتبر تعمیر یخچال سامسونگ را مطلع کنید.

پیشنهاد می‌کنم این مسئله را به تأخیر نیندازید! چرا که پوسیدگی محدود نمی‌ماند و به عمق درب یخچال سامسونگ شما نفوذ می‌کند و این یعنی چند میلیون هزینه برای خرید درب جدید.

چگونه از پوسیدگی درب یخچال جلوگیری کنم؟

چند سال تجربه در تعمیر پوسیدگی درب یخچال سامسونگ به ما اجازه می‌دهد تا ادعا کنیم که می‌توانیم درب پوسیده‌ی شما را تحویل بگیریم و با کیفیتی که از روز اول هم بهتر است به شما باز گردانیم.

همچنین لازم به ذکر است که نگرانی از بابت حمل و نقل و رفت وآمد خود نداشته باشید. در صورت تماس با مرکز تعمیرات یخچال ما، تکنسین‌های با تجربه برای تحویل درب و انتقال آن به کارگاه که تعمیرگاه اصلی ماست؛ به آدرسی که شما اعلام کنید، اعزام می‌شوند.

همچنین بعد از اتمام کار، ما مسئولیت تحویل درب یخچال و نصب مجدد و رگلاژ آن را بر عهده می‌گیریم. در صورت نیاز به مشاوره و پرسیدن سؤالات خود از کارشناسان باتجربه و برخورداری از خدمات با قیمت مناسب می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ما ارتباط برقرار کنید.

در تعمیرگاه یخچالی (yakhchali.com) سرویس کاران و کارشناسان متخصص، دوره های تعمیر و نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را به طور کامل زیر نظر آکادمی علمی و معتبر سامسونگ گذرانیده اند و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.