نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ; آموزش مرحله به مرحله

نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ; آموزش مرحله به مرحله

بعد از تهیه یخچال ساید مشخص می‌شود که در نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ خود دچار مشکل شده‌اید و یخچال نیاز به تعمیر پیدا کرده است.

بعد از خریداری یخچال ساید بای ساید سامسونگ، چالش پیش رو نصب اصولی و استاندارد آن است. درصد نگران کننده‌ای از کسانی که به دلیل خرابی یخچال با تعمیرگاه‌های ساید بای ساید سامسونگ تماس می‌گیرند،

اگر شما هم قصد خرید یخچال ساید بای ساید سامسونگ را دارید یا هم اکنون خرید کرده‌اید؛ باید به شما بگویم که دست نگه دارید! ابتدا مقاله‌ی زیر را تا انتها مطالعه کنید و سپس به سراغ یخچال خود بروید تا بعد از گذشت چند سال از هزینه‌های تعمیر چند میلیونی یخچال خود آسوده باشید.

در همین رابطه بخوانید: علت داغ شدن یخچال سامسونگ و راهکار رفع آن

کمپانی صاحب‌نام سامسونگ، یکی از بزرگترین سازندگان یخچال ساید بای ساید در جهان است. نیاز به گنجایش بالا برای مواد خوراکی و تکنولوژی پیشرفته‌ی سرمایشی باعث پرطرفدار شدن این مدل از یخچال در جهان امروز شده است.

برای نصب یخچال ساید بای سایدهای سامسونگ از کجا شروع کنیم؟

تکنولوژی بالا و ظرافت در طراحی باعث شده تا ساید بای سایدهای سامسونگ از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشند. لازم است تا انواع قطعات یخچال به درستی جای گذاری شده و در محل مناسب قرار بگیرند و کاملاً اصولی راه‌اندازی شوند وگرنه عمر ساید بای ساید شما به کمتر از نصف کاهش می‌یابد!

گفتیم که برای راه اندازی و نصب یخچال خود باید قطعه‌ها را درست جایگذاری کنید؛ قطعاتی که با آن سروکار دارید را به دو دسته تقسیم می‌کنم:

۱. قطعات خارجی یخچال: منظور قطعاتی است که در فضای داخلی یخچال نیستند و شما می‌توانید آن‌ها را ببینید. بیشتر کار ما با همین قطعات است.

۲. قطعات داخلی: منظور از آن قطعاتی است که در فضای داخلی یخچال ساید بای ساید ما و در فضایی که موتور یخچال قرار دارد نصب شده‌اند. به عنوان یک مصرف کننده کاری با آن‌ها نداریم. در صورت اشکال پیدا کردن این قطعات حتماً با تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر یخچال ساید بای ساید سامسونگ تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید.

برای نصب یخچال ساید بای سایدهای سامسونگ از کجا شروع کنیم؟

در این بین قطعاتی داریم که برای نصب کردن، نیاز به توجه بیشتری دارند و حتماً باید صحیح و اصولی نصب شوند تا یخچال به درستی کار کند و بتوانیم از حداکثر ظرفیت سرمایشی و توانایی‌های دیگر ساید بای ساید سامسونگ خود استفاده کنیم.

در همین رابطه بخوانید: علت گرم شدن یخچال و راه‌های رفع آن

توجه: اگر لازم دیدید می‌توانید از نمایندگی‌های مجاز یخچال سامسونگ که خدمات تعمیرات یخچال را انجام می‌دهند، کمک بگیرید.

لوله‌ی پخش کننده آب و قطعات همراه آن

یکی از این قطعات، لوله‌ی پخش کننده آب و قطعات همراه آن است. وظیفه این لوله این است که با انتقال دادن آب مخزن به سراسر یخچال؛ فشار آب را در همه‌ی بخش‌های آن یکسان می‌کند. کمپانی سامسونگ با هوشمندی این قطعه را در یخچال‌های ساید بای ساید خود جاگذاری کرده تا مجبور نباشید برای پر کردن یک لیوان آب از آب ریز یخچال ساعت‌ها! صبر کنید.

همچنین وجود این لوله به عملکرد درست یخ ساز یخچال سامسونگ شما هم کمک می‌کند. چراکه یخ ساز ساید بای سایدهای سامسونگ زمانی بیشترین بازده را دارند که فشار آب در همه جا یکسان باشد.

خوب است بدانید که اگر یخ ساز یخچال شما به خاطر کم بودن فشار آب ساختمان، به خوبی کار نمی‌کند؛ می‌توانید با نصب یک پمپ بوستر که هزینه‌ی چندانی ندارد، این مشکل را برطرف کنید.

پمپ بوستر مثل یک تلمبه عمل کرده و آب موجود در مخزن را به تمامی مناطق می‌رساند. برای تهیه‌ی پمپ بوستر اصل با تعمیرگاه‌های مجاز یخچال سامسونگ در ارتباط باشید.

در ادامه مراحل نصب لوله‌ی پخش کننده آب را به تفصیل شرح می‌دهم:

تقریباً در همه‌ی مدل‌های ساید بای ساید سامسونگ، می‌توانید قطعات پخش کننده‌ی آب را کشوی فریز یخچال پیدا کنید.

حالا مراحل زیر را مو به مو اجرا کنید:

توجه: قبل از رفته به مرحله‌ی بعد، از کامل انجام شدن مرحله‌ی قبلی اطمینان حاصل کنید.

۱. لوله آب منزل خود را به چرخانید تا جریان آب به طور کامل قطع شود.

۲. حالا نزدیک‌ترین لوله‌ی آب به یخچال سامسونگ خود را انتخاب کرده و فیلتر آب را به وصل کنید. برای راهنمایی بیشتر دفترچه راهنمای یخچال را به‌دقت بخوانید. توجه کنید که در صورتی که مراحل را درست طی کنید، آب تصفیه شده از فیلتر آب جاری می‌شود.

*مواظب باشید که فیلتر آب یخچال خود را به لوله‌ی آب سرد وصل کرده باشید. در غیر این صورت، اگر آب گرم وارد یخ ساز یخچال ساید بای ساید شما شود، به آن آسیب می‌رساند.

۳. پس از جاری شدن آب از فیلتر، لوله‌ی آب را بیشتر باز کنید تا در حدود ۳ لیتر آب از فیلتر عبور کند. این کار برای تمیز کردن فیلتر از گرد و غبارهایی که ممکن است در آن جمع شده باشد مفید است.

بعد از متصل کردن یخچال به آب شهری، نوبت به تراز کردن یخچال ساید بای ساید سامسونگ می‌رسد که در ادامه مراحل آن را توضیح می‌دهیم.

در همین رابطه بخوانید: علت یکسره کارکردن یخچال سامسونگ چیست؟

تراز بندی در نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ چیست؟

تراز بندی یخچال‌های ساید بای ساید از مواردی است که معمولاً فراموش می‌شود و این مسئله باعث کاهش پتانسیل یخچال و توانایی آن می‌شود.

اگر کف آشپزخانه‌ی شما مسطح نیست می‌توانید پایه‌های جلویی یخچال را بلند کنید و با قرار دادن چند تکه مقوا در زیر پایه‌های جلویی تراز بندی استاندارد را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که ایده آل ترین تراز بندی برای یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ حالتی است که قسمت جلوی یخچال کمی بالاتر از قسمت‌های پشتی (نزدیک به دیوار) قرار بگیرند.

تراز بندی در نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ چیست؟

در نظر داشته باشید که برای تغییر تراز بندی و ارتفاع یخچال، فقط و فقط پایه‌های جلویی را دست‌کاری کنید و از تغییر پایه‌های عقبی خودداری کنید.

برای اینکه درب‌ها به صورت صحیح تراز بندی شوند نیاز به یک تراز است.

در زیر یخچال یک پایه می‌بینید که نام آن «پایه تنظیم» است. مرحله‌ی بعدی کار، تنظیم این پایه است.

حالا مهره‌ی پیچ را شل کنید تا جایی که مهره به قسمت بالایی پیچ برسد. در حدی که بتوانید آن را با انگشتان دست باز کنید. سپس با کمک آچار آلن پیچ رو شل کنید. توجه کنید که برای شل کردن پیچ باید آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

حالا درب‌های یخچال را با هم مقایسه کنید. اگر ارتفاع درب‌ها با هم تفاوت داشت و یکی بلندتر از دیگری بود؛ آرام‌آرام پیچ‌هایی که شل کرده بودید را این بار در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. آن‌قدر این کار را انجام دهید تا درب‌ها تنظیم شوند.

در انتها پیچ و مهره‌ها را دوباره محکم کنید تا مبادا پیچ‌ها دررفته و یخچال آسیب ببیند.

حالا می‌توانید ساید بای ساید سامسونگ خود را به جریان برق شهری متصل کرده و از یخچال جادار و زیبای خود استفاده کنید. در ادامه چند توصیه کوتاه و کلی در رابطه با محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه برای شما داریم.

در همین رابطه بخوانید: چگونه حالت نمایش یخچال سامسونگ (دمو) را غیرفعال کنیم؟

ویژگی‌های محل قرارگیری یخچال

برای انتخاب محل مناسب برای یخچال ساید بای ساید خود در آشپزخانه، توصیه‌های زیر را حتماً مدنظر قرار دهید:

  1. فاصله‌ی دیواره پشتی یخچال تا دیوار باید استاندارد باشد. این فاصله باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر باشد.
  2. رطوبت و نور مستقیم دو عامل ویران‌کننده‌ی ساید بای سایدهای سامسونگ هستند که باعث پوسیدگی و زنگ‌زدگی یخچال می‌شوند. لذا اطمینان حاصل کنید که یخچال شما با رطوبت فاصله‌ی زیادی دارد و نیز در معرض نور مستقیم خورشید و حرارت بالای اجاق گاز نیست.

جمع‌بندی:

در پایان بعد از روشن کردن یخچال، سلامت لامپ داخل آن را بررسی کنید. به جهت آزمودن سلامت موتور هم می‌توانید از بخش تنظیم دمای یخچال، دما را روی سردترین حالت قرار داده و بعد از یک ساعت اطمینان حاصل کنید که فریزر یخچال به اندازه کافی سرد شده است.

در نهایت اگر در اجرای هریک از موارد بالا دچار مشکل شدید یا نتوانستید آن گونه که در دفترچه‌ی راهنما ذکر شده است مراحل را انجام دهید، سریعاً مراتب را به نمایندگی‌های تعمیرات مجاز یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ اطلاع دهید.

در تعمیرگاه یخچالی (yakhchali.com) سرویس کاران و کارشناسان متخصص، دوره های تعمیر و نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را به طور کامل زیر نظر آکادمی علمی و معتبر سامسونگ گذرانیده اند و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.